pátek 24. dubna 2015

Kelim/kilim koberce, které všechny hrozně nutně potřebuju

Koberce kilim, které pochází jak jinak než z východu, obdivuju už od doby, co mě naši vzali na dovolenou po Turecku. Tenhle typ koberečku je tkaný na plocho jako tapiserie a používal se jako dekorativní prvek či jako modlitební kobereček, nicméně v současné době se dostává poměrně hojně i do interiérů jako klasický koberec....a tudíž ho chci taky, no. Za hlavní výhodu kilim koberců považuju fakt, že je lze poměrně efektivně umístit i na zeď (třeba jako čelo postele nebo zkrátka jako tapiserii), ale taky to, že je lze sehnat i v "atraktivnějších" barvách, než klasické orientální koberce, které já sice miluju, ale ne každý rozdejchá. Ty odstíny růžové mě na síti mučí už delší dobu.

1. Trochu mexicky s kaktusama

zdroj

2. A pro velký úspěch ještě jednou

zdroj
 3. Krásná kuchyně se snadno vysavatelným kilimem

zdroj
4. Tahle ložnice mi přijde hrozně originální eklektická mixtura všeho, co se mi líbí


5.
zdroj
 6. Ano ano, taky bych si ho dala vedle postele, kdybych ho měla...

zdroj
7. Obecně musím říct, že moderní koberce se mi v 95% nelíbí. Mám ráda nadčasové věci a ne takové, které byly sice ultramoderní supr kauf, ale za čtyři roky už mi budou lézt i nosem. Klasický koberec je nadčasová záležitost, která bude dobře vypadat i za sto let. Pokud o něj budete samozřejmě pečovat.

zdroj
8.
zdroj
 9. Beru všechno

zdroj
10. Tenhle byt jsem vám před časem ukazovala celý a furt mě ba

zdroj
11.

zdroj
12. Ten střapeček na konci, pomoc

zdroj
13. Škála barev a vzorů je prakticky neomezená, chce to jen najít ten osudový kousek...

zdroj
 14.

zdroj
 15.
zdroj
 16.

zdroj
Šli byste do kilimu? Krásný víkend!

post signature

8 komentářů:

  1. Líbí! Já mám úchylku na klasické peršany, miluju ty třásně, barvy, všechno. Doma ho nemám, to chce správný prostor, ale takový kilim by se nám domů hodil. Obzvlášť po rekonstrukci ložnice, kterou plánuju. Dík za krásný obrázky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasické peršany miluju taky, ale ta pořizovací cena je dost unreal...

      Vymazat
  2. Ten v té ložnici, číslo 4. a 5. je prostě láska, taková nádhera! Potřebujeme nějak vyšperkovat náš byt a nějaký takový kobereček bych nutně potřebovala. A tenhle růžový je fakt perfektní <3

    OdpovědětVymazat
  3. Super blog, chodím sem už dlouho, hledám inspiraci při zařizování nového bytu, a že jí tady je! Kilimy se mi líbí moc, ale pro mého perského manžela je kilim pouze taková lepší deka na piknik, takže ji k nám do bytu asi neprosadím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mehehehehé, tak to teda manžela srdečně pozdravuju :D

      Vymazat
  4. Mě se nelíbí ani jeden (a to mám koberce ráda), ale tady ty mi přijdou takový prastarý :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Nemáme doma moc v oblibě koberce a když už jsme ale u toho šití různých věci a i takových těch provazoidních záležitostí. Nedávno jsme kompletně celá naše famílie přešli na síťové tašky, které nakupujeme například z delana
    a jsme s nimi naprosto spokojeni. Lidi nebuďte blbý! :-)

    OdpovědětVymazat