čtvrtek 21. března 2013

Bílo-barevné interiéry

Včera či kdy jsem takhle koukala na idnes, kde se občas v rubrice bydlení dá na něco koukat a to občas se zrovna přihodilo včera. Ač jsem hnusný hnidopich a i zde bych si porejpala, tahle kuchyň mě na idnesu příjemně překvapila. Výrazně barevná tapeta v tvarově čisté bílé kuchyni - vraur!

Zdroj: http://bydleni.idnes.cz/rekonstrukce-cinzovniho-bytu-na-letne-dye-/rekonstrukce.aspx?c=A130319_083121_rekonstrukce_rez
Fakt je totiž ten, že myšlenka bílého interiéru spolu s barevnými doplňky mně poslední dobou leží v hlavě víc, než by mi tam měly ležet nějaké jiné věci, che. Moje představa zahrnuje čistě bílé zdi, bílé marmoleum na podlaze, bílou kuchyň a nábytek....a strašlivě barevné textilie, křeslo, čelo postele, polštáře, lustr atd. Pokud máte zcela neutrálně bílý "podklad", pomocí doplňků a potahů můžete libovolně měnit vyznění vašeho interiéru a jeho barevnost, přitom bude vaše místnost vždycky světlá a opticky větší. Myslím, že bílo-barevné řešení by se hodilo zejména do menších bytů, studentských garsonek a podobně. To bude mít asi něco společného s tím, proč o tom přemýšlím já. Ta moje představa je zatím taková spíše nekonkrétní, nebudu se tady teda vytahovat něčím nedotaženým a spíš se kouknem na nějaký další inspirační zdroje.

Skandinávský design je v tomhle případě nekonečnou studnicí inspirace, fakt, že se často jedná o "pouhé" letní chaty, je jen takový drobný rýpanec do některých českých chalup. Tohle je třeba obrázek ze švédské chalupy.

Zdroj a další obrázky: http://decordots.com/tag/interiors-with-pops-of-color/
Tady už snad dokonce i bydlí.



A ještě je v tom tyrkysová. To není technicky možný, aby se mi to nelíbilo.


Příbory na tapetách taky patří do kategorie "slintám očima" (plus tyrkysová...no comment).
Zdroj čtyř posledních obrázků: http://www.decorativehomeinterior.com/home-design/colorful-interior-design-in-denmark.html
 Skandinávie je logická - vono taky, když žijete v zemích, kde je furt tma, holt si tam to světlo budete přidávat kde se dá - a barvy taky, abyste nepodlehli depresím a alkoholismu. Čili dobrá terapie! A zřejmě taky další důvod, proč se mi to líbí.


Akorát já můžu mít jenom kaktusy. Ibišek by chudák zhruba za týden odešel do kytičkovýho nebíčka.


Čeho jsem si všimla (a co považuju za velice častý nešvar českých obydlí) na některých návštěvách, že lidi u nás mají hrozně prázdný zdi. Bílá a bílá a nikde nic. Ale proč? Je v povaze člověka obklopovat se hezkýma věcma, nemusíte být zrovna sběratelé umění. Taková grafika nebo některý sítotisky apod. od současnejch umělců se dají sehnat ve velice příjemných cenových relacích. Nebo můžete rozstříhat atlas zvířat a naskládat ho do barevnejch rámečků.... Jak vidíte, tak já bílé fandím, ale čeho je moc, toho je příliš. Holý zdi bez ničeho mě neba. Ani trochu.

Zdroj http://myfruitbasket.tumblr.com/
Vpodstatě by se tady asi dalo pokračovat donekonečna. Všude je to jednoduchý - bílej základ a barevný akcenty a funguje to dobře jak čuně.


Zdroj http://www.tumblr.com/tagged/colorful%20interior
Abych vás nepřehltila bílobarevnou, tak dnes by stačilo. Mám ale takové tušení, že jakmile se ta má představa trochu více uleží, bílobarevná se vrátí! A nevím, jestli s ní přijde zákon, ale článek by mohl.

Zatim nashle
La Petite Anne




2 komentáře:

  1. Dobře si pamatuju na své staré pokoje. Bílá, bílá, bílé a akorát dřevěný/obarvený nábytek. V té době mi to přišlo tak strašně smutné a nezabydlené... Ale uznávám, že to bylo především absencí dekorací a nejspíš taky tím mým bordelářstvím... :D
    Ovšem v poslední době bílé taky začínám podléhat, ovšem v trošku jiném směru, než ty. Z dětství jsem si odnesla zalíbení v barevných zdech, nevýrazné podlaze a BÍLÉM nábytku. Bohužel, v mém pokoji stále zůstávají kousky, které naši někde splašili, takže se v nejbližší době chystám na velké malování/polepování stolu a skříňky. (Šatní skříně už jsou nové, krásně leskle bílé *,*)
    Ale musím přiznat, že severský styl má taky své kouzlo. Jen mi v něm chybí minimalismus, který mám v interiéru nejradši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že udělat to naopak (barevné stěny a bílý nábytek) je vlastně varianta téhož. A ponatírat starší nábytek je náhodou skvělý způsob, jak místnost sjednotit a přitom jí dodat šmrnc - určitě bych v této souvislosti nepoužívala slovo "bohužel" :))) Držím palce s malováním!

      Co se týče skandinávského stylu a minimalismu, myslím, že to jde i dohromady. Čistý minimalismus v interiéru mi přijde problematický v tom, že má tendence se zabordelovat, což u stylů dynamičtějších vypadá lépe:D Ale to je samozřejmě věc názoru. Budu se muset nad tím minimalismem tady nějak pozastavit.

      Vymazat